ADANA TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BÖLGESEL EĞİTİM TOPLANTISI ADANA'DA YAPILDI…

Adana Sanayi Odası Salonu'nda gerçekleştirilen, saygı duruşu...

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BÖLGESEL EĞİTİM TOPLANTISI ADANA'DA YAPILDI…
 
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE PİYASA GÖZETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ  TARAFINDAN DÜZENLENEN 2017 YILI TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BÖLGESEL EĞİTİM TOPLANTISI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI MİKAYİL KILIÇ'IN BAŞKANLIĞI'NDA ADANA’DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ.
 
Adana Sanayi Odası Salonu'nda gerçekleştirilen, saygı duruşu ve İstiklal Marşımızın okunmasıyla başlayan toplantının açış konuşmasını yapan Ticaret İl Müdürü Adnan Ekiz, Bakanlımız tarafından bölgesel olarak Tüketici Hakem Heyeti Üye ve Raportörlerine yönelik yapılan toplantının katılımcılara katkı sağlamasını ve başarılı geçmesi temennisinde bulundu. Ayrıca Adana ve Mersin il ve ilçe tüketici hakem heyetlerinin başkan, üye ve raportörlerine yönelik bölgesel toplantıya,  Adana Ticaret İl Müdürlüğü olarak ev sahipliği yapmaktan da mutlu olduklarını belirtti.
 
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Mikayil Kılıç toplantıda yaptığı konuşmada, Gümrük ve Ticaret Bakanımız Sayın  Bülent Tüfenkçi’nin talimatıyla bölgesel eğitim programının, 03 Temmuz – 29 Eylül 2017 tarihleri arasında 81 ili kapsayacak şekilde 32 bölgede Türkiye genelinde faaliyet gösteren tüketici hakem heyetlerinin başkan, üye ve raportörlerine yönelik olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ikincil mevzuatının anlatılması, hakem heyetleri arasında uygulama birliğinin sağlanması, son yargı kararlarının değerlendirilmesi, talep ve önerilerin alınması amacıyla yapıldığını açıkladı.
 
Mikayil Kılıç, ilk defa 1995 yılında yayımlanan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile hukuk sistemimize dahil olan tüketici hakem heyetleri kuruluşundan bu yana 22 yıllık bir süreçte önemli bir tecrübe ve bilgi birikimine sahip olduklarını, bu dönem zarfında tüketici hakem heyetlerinin, önemli kararlar aldıklarını, yargının üzerindeki iş yükünü önemli ölçüde azalttıklarını ve tüketici bilincinin gelişmesinde önemli bir rol oynadıklarını belirtti.
 
2014 yılında yaklaşık 5.5 milyon, 2015 yılında 3 milyon, 2016 yılında yaklaşık 1.5 milyon ve 2017 yılının ilk altı ayında ise yaklaşık 300 bin tüketicinin Tüketici Hakem Heyetlerine haklarını elde edebilmek amacı ile başvurduğunu anlatan Kılıç, 2017 yılı Temmuz ayı sonu itibari ile Adana ve Mersin il ve ilçe tüketici hakeme heyetlerine yapılan başvuruların 10.496’sının tüketici lehine, 3.275’inin de aleyhine sonuçlandığını bildirdi.
 
Kılıç, vatandaşların en çok da ayıplı mal ve hizmetler, taksitli,ön ödemeli satışlar, işyeri dışında yapılan satışlar, bankacılık işlemleri, mesafeli sözleşmeler ve abonelik işlemlerinden şikayetçi olduklarını belirti.
 
Kılıç, ayrıca tüketici hakem heyetlerinin kırtasiye, demirbaş, huzur hakkı ücreti gibi ödeme kalemleri için gerekli ödemelerin ayrıldığı ve bu konudaki ihtiyaçların tamamının giderildiğini, önümüzdeki dönemde yapılacak çalışmalarla tüketici hakem heyetlerinin daha etkin, daha hızlı, daha nitelikli kararlar almasını temin edecek adımlar atılmasının sağlanacağını da belirtti.
 
Eğitim programı; hakem heyetlerinin 2016 yılı faaliyetlerinin ve kararlarının değerlendirilmesi, kararlarda karşılaşılan hukuki ve maddi eksiklikler, tüketici müracaat usul ve esasları (usul hukuku), Tüketici Bilgi Sisteminin (TÜBİS) kullanımı, finansal tüketiciden alınacak ücret ve masraflara ilişkin hususlar ile soru-cevap faslını müteakiben tamamlandı.